Connectez-vous

Se connecter avec Facebook

ou

Vos identifiants sont incorrects.
Je me connecte Mot de passe oublié ?
Aucun compte Facebook n'est lié au site, veuillez vous inscrire.

Mot de passe oublié ?

×
Réinitialiser mon mot de passe
Nous vous enverrons un email pour la réinitialisation de votre mot de passe.
Aucun compte n'est lié à cet email.

Vous n’avez pas encore de compte ?
INSCRIVEZ-VOUS GRATUITEMENT.

Avis des propriétaires

Mercedes-Benz

Mercedes-Benz Classe GLC - Avis des propriétaires

Mercedes-Benz Classe GLC GLC 200 4MATIC (2022)

Rédigé par Stephan C. le 18.07.2023

Satisfaction générale : 15.13 / 20 Satisfaction du propriétaire : 11 / 20
Kilométrage : 17 000 km
Conso. moyenne (l/100km) : moins de 8 l

Ik kocht het nieuwe model Mercedes GLC 200 4Matic (2023) begin januari en kocht tot nu toe een hoop miserie. Vanaf het begin werkte het Burmester soundsysteem niet naar behoren door "defecte bedrading". Vanaf een bepaald volume viel de bas klank volledig weg, dit werd opgelost onder garantie.

Een dikke maand na de aankoop kreeg ik telkens foutmeldingen i.v.m. de veiligheidssystemen, deze schakelde zich op ongewenste momenten zelf uit tijdens het rijden of kwam te voorschijn bij het starten van de wagen. Indien je echt pech had, dan weigerde de wagen ook nog eens te starten voor een dik kwartier of ging tijdens het rijden de motor die in uit veiligheid in noodloop gaat waardoor je max 120-130km/u kon rijden.

Ze vinden de oorzaak echter niet en hebben de wagen pas na 4 maanden eindelijk binnen genomen voor grondig onderzoek (maar liefst 3 weken konden ze testen uitvoeren en er mee rond rijden) het probleem deed zich echter niet voor... zucht.... Dus het leek stilaan dat ik dit telkens verzon. Nu ben ik op reis gegaan (07/2023) en daar deden de problemen zich tijdens onze reis opnieuw voor. We zijn ondertussen 6 maanden ver in dit dramatische verhaal en ik heb nog steeds geen oplossing aangeboden gekregen noch van de garage noch Mercedes voor dit "specifieke" probleem.

Dit probleem manifesteerde zich in totaal reeds 8-12 keer waarvan reeds 5 keer melding van gemaakt wanneer ik door had dat dit te vaak voorkwam en niet langer een update probleem leek te zijn zoals initieel het probleem werd benoemd.

Ik dacht bij mijn aankoop dat ik Duitse "gründlichkeit" en top service had aangekocht maar tot nu voelt het aan alsof ik een kat in een zak kocht. De elektronica spoort niet, ik kwam online nog enkele lotgenoten tegen die hetzelfde ervaarden. Ik twijfel enorm om de wagen te verkopen en over te schakelen naar een Porsche Macan.

Hopelijk zijn het alleenstaande gevallen maar voor een merk als Mercedes-Benz hoopte ik toch dat ze sneller zouden schakelen om je als klant te helpen. Dit heeft dan ook mijn gevoel bij het merk sterk verzwakt waardoor ik nu voor een drastische beslissing kom te staan.

Ik geef garage/verdeler en uitvoerder nog één kans om met een gepaste oplossing te komen.

Daarom kan ik uit mijn eigen ervaring geen aanbeveling maken om deze wagen aan te kopen.

Tableau de bord
  • Confort 8/10
  • Performances 7/10
  • Entretien 5/10
  • Coût 8/10
  • Fiabilité 6/10
  • Facilité d'utilisation 6/10
  • Consommation 8/10
  • Sécurité 9/10
  • Equipements 9/10
  • Tenue de route 9/10
  • Confort
  • Consommation
  • Equipements de série
  • Marque
  • Sécurité
  • Problème Electronique
  • Problème service après-vente/Garantie

Les autres avis Mercedes-Benz Classe GLC