OCCASION / Maserati biturbo
Lieu |
Senator A. Jeurissenlaan 1229-1231 3520 Zonhoven |
Tel. |
Voici quelques conseils pour éviter de se faire piéger lors de la recherche et fuir l'escroquerie.
Caractéristiques générales | |
---|---|
Marque | Maserati |
Modèle | Spyder |
T.V.A récupérable | Non |
Détails du véhicule | |
---|---|
Couleur extérieure | Rouge |
Carburant | Essence |
Nombre de vitesses | 5 |
Nbre de places | 2 |
Garnissage des sièges | Alcantara |
Nbre de portes | 2 |
Données techniques | |
---|---|
Cylindrée (cm3) | 1996 cc |
Nbre de cylindres | 6 |
Kw / Ch | 162 / 220 |
1990 Maserati Biturbo spyder zagato
The Maserati Biturbo was a family of executive grand tourers produced by Italian automobile manufacturer Maserati between 1981 and 1994. The original Biturbo was a two-door, four-seater notchback coupé (of somewhat smaller dimensions than the BMW 3 Series of the time) featuring, as the name implies, a two-litre V6 engine with two turbochargers and a luxurious interior.
The car was designed by Pierangelo Andreani, Chief of Centro Stile Maserati up to 1981, somewhat influenced by the design of the then recent Quattroporte III (penned by Italdesign Giugiaro).
All Maserati models introduced from the Biturbo's inception in 1981 until 1997 were based on the original Biturbo architecture.
The Biturbo was a strong seller and brought Italian prestige to a wide audience, with sales of about 40,000 units.
Between 1987 and 1989, a facelift designed by Marcello Gandini was phased in, which helped to soften the sharp bodylines present on the original design. These changes first found their way onto the 1987 430. The redesign included a taller and more rounded grille with mesh grille and bonnet, aerodynamic wing mirrors and 15-inch disc-shaped alloy wheels, now mounted on 5-lug hubs. Some models received the wraparound bumpers with integral foglights and the deep sills introduced with the 2.24v in early 1989. Mechanical upgrades first seen on the 2.24v also began filtering through the Biturbo range in early 1989, including suspension and power steering improvements as well as ventilated front disc brakes.
The spyder we present today has always spent her life on a sunny island and therefore showing a very strong body. Interior looking very striking and in her original exterior red color. Softtop also in very nice condition. Mechanically also very well taken care off and showing very few km’s she is more than ready to be driven.
Maserati Biturbo Spyder Zagato uit 1990
De Maserati Biturbo was een familie van executive grand tourers, geproduceerd door de Italiaanse autofabrikant Maserati tussen 1981 en 1994. De originele Biturbo was een tweedeurs vierzits coupé met een notchback (van iets kleinere afmetingen dan de BMW 3 Serie uit die tijd) met , zoals de naam al aangeeft, een tweeliter V6-motor met twee turbo's en een luxueus interieur.De auto is ontworpen door Pierangelo Andreani, hoofd van Centro Stile Maserati tot 1981, enigszins beïnvloed door het ontwerp van de toen recente Quattroporte III (geschreven door Italdesign Giugiaro).
Alle Maserati-modellen die vanaf het begin van de Biturbo in 1981 tot 1997 werden geïntroduceerd, waren gebaseerd op de originele Biturbo-architectuur.Toen Alejandro de Tomaso Maserati in 1976 overnam, had hij ambitieuze plannen met het merk.
Tussen 1987 en 1989 werd een facelift, ontworpen door Marcello Gandini, gefaseerd ingevoerd, wat hielp om de scherpe bodylines op het oorspronkelijke ontwerp te verzachten. Deze veranderingen vonden voor het eerst hun weg naar de 430 uit 1987. Het herontwerp omvatte een groter en meer afgerond rooster met grille en motorkap van mesh, aerodynamische buitenspiegels en 15-inch schijfvormige lichtmetalen velgen, nu gemonteerd op 5-naven. Sommige modellen kregen de omhullende bumpers met integrale mistlampen en de diepe dorpels die begin 1989 met de 2.24v werden geïntroduceerd. geventileerde schijfremmen vooraan.
De Spyder die we vandaag presenteren, heeft haar leven op een zonnig eiland doorgebracht en toont daarom een roestvrij carrosserie. Interieur ziet er erg goed uit en in haar originele rode kleur carrosserie kleur. Softtop ook in uitmuntende staat. Mechanisch ook goed verzorgd en met zeer weinig km's is ze meer dan klaar om te rijden.
If you want more information, detailed pictures or an appointment please contact us by phone to Roel 00 32 498 51 96 03.
WE’LL DRIVE YOU CRAZY - WORLDWIDE SHIPPING - RESTORATION - WORKSHOP
Les informations fournies le sont dans la ou les langue(s) choisie(s) par le vendeur
Produpress décline toute responsabilité concernant l’exactitude des informations fournies.